[O1] brak prądu 1,9 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kpawel17
    Drive
    • 2010
    • 43

    [O1] brak prądu 1,9 tdi

    Panowie czy cena 43 900 za Nową Octavię Tour 1.4 MPI z dodatkami:
    - metalic
    - pakiet OPTIMUM
    - wycieraczka tył
    - koło zapasowe
    - opony zimowe
    oraz niefabryczne:
    - radio
    - alarm
    - dywaniki
    - fartuchy
    to dobra cena?
    bo nie mogę się doczekać odp. od danielcia.
    kpawel17
  • delanopl
    Elegance
    • 2009
    • 831

    #2
    [O1] brak prądu 1,9 tdi

    witam szukałem ale nie znalazłem :evil: mam następujący problem: dziś po 80 km trasie siadło mi ładowanie. Objawy czegoś 'złego' były od paru dni. Jak odpalałem auto długo nie gasła kontrolka akumulatora. Dzisiaj jadąc przez miasto zgasło mi radio, kontrolki ledwo żarzyły się , świeciła tylko kontrolka poduszki. Po zgaszeniu auta już go nie odpaliłem. Alternator jest ogólnie ok, trochę szumiał ale nie było aż tak strasznie. Miał ktoś coś takiego? Podłączyłem póki co pod prostownik auto.

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      brak ładowania - do naprawy altek

      Komentarz

      • delanopl
        Elegance
        • 2009
        • 831

        #4
        a można w przybliżeniu określić co tam padło? bo mówie lekkie szumy są z okolic altka, łożyska, diody? A jak się ma do tego wszystkiego regulator napięcia?

        Komentarz

        • pantol
          Elegance
          • 2004
          • 754

          #5
          Zamieszczone przez delanopl
          a można w przybliżeniu określić co tam padło? bo mówie lekkie szumy są z okolic altka, łożyska, diody? A jak się ma do tego wszystkiego regulator napięcia?
          Jak odpalisz już auto sprawdź miernikiem czy jest ładowanie. Jakie masz napięcie przed odpaleniem i po. Warto też sprawdzić, czy po wyłączeniu zapłonu nie masz jakiegoś upływu prądu.
          Potem zobacz czy wogóle alternetor jest napędzany, czy nie zerwał lub nie slizga się pasek. Potem czy podaje napięcie.
          Jeśli będzie się kręcił to możliwe jest, że padły Ci szczotki, dioda (y) lub regulator. Ewentualnie możesz mieć jeszcze jakieś zwarcie do masy i padnięty któryś bezpiecznik.

          Osobiście na początek obstawiam szczotki (szum przed awarią).
          Jarek "Vinci"

          Komentarz

          • delanopl
            Elegance
            • 2009
            • 831

            #6
            Jak odpale, to nie ma jest ubytek tego co prostownikiem doładowałem, jak jest wyłączony prąd "nie ucieka". Alternator chodzi, pasek ok, tylko wydaje mi sie że jakiś opór ma no i szumi a chwilami to i zadzwoni. A powiedz mi o jakich bezpiecznikach mówisz? Tych na akumulatorze czy w kabinie?

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Ja stawiam na sprzęgiełko jedno kierunkowe w alternatorze czyli cała rolka.
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • pantol
                Elegance
                • 2004
                • 754

                #8
                Nie pamiętam którymi bezpiecznikami zabezpieczony jest układ ładowania (regulatora napięcia). Trzeba sprawdzić na schemacie elektrycznym lub może też być w instrukcji w sekcji opisującej położenie bezpieczników. Niestety nie mam ani schematu ani instrukcji.

                [ Dodano: Czw 24 Cze, 10 22:25 ]
                Zamieszczone przez Ziomal
                Ja stawiam na sprzęgiełko jedno kierunkowe w alternatorze czyli cała rolka.
                Też o tym myslałem, ale kolega odpisał, że alternator pracuje - czyli ośka alternatora z wirnikiem się obraca. Gdyby sprzęgiełko padło to wirnik nie obracałby się - tak przynajmniej myslę. Chyba, że kolega patrzył niedokładnie i sprzęgiełko "zapitala" ile wlezie a wirnik stoi w miejscu.
                Jarek "Vinci"

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Regulator napiecia wymien w alternatorze
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • delanopl
                    Elegance
                    • 2009
                    • 831

                    #10
                    Ziomal, pantol, macie racje, wirnik stoi, właśnie przypaliłem octavke i wirnik ani rusz, ale mówicie że pasek normalnie śmiga wtedy?

                    Komentarz

                    • pantol
                      Elegance
                      • 2004
                      • 754

                      #11
                      Zamieszczone przez delanopl
                      Ziomal, pantol, macie racje, wirnik stoi, właśnie przypaliłem octavke i wirnik ani rusz, ale mówicie że pasek normalnie śmiga wtedy?
                      Może śmigać, ale prawdopodobnie ma duże wibracje i napinacz pewnie też nieźle podskakuje.
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz

                      • delanopl
                        Elegance
                        • 2009
                        • 831

                        #12
                        dobra, dzięki za rade ja niestety w elektryce się nie łapie :evil: jutro lece do elektryka, ale chce wiedzieć jak z nim rozmawiać, żeby mnie w balona nie zrobił, czyli do roboty jest pewnie to http://www.radar.pl/Kolo-pasowe-alte...119B-44908059/



                        Diagnoza taka jak koledzy domniemali sprzęgiełko alternatora, pomógł wpadło na konta

                        Komentarz

                        • bartholio
                          Classic
                          • 2010
                          • 3

                          #13
                          to ja żeby nie robić nowego posta, podepnę się tutaj.

                          A chciałbym spytać czy ktoś ma może jakiś schemat w jaki sposób wymontować alternator? bo ja mam dokładnie ten sam problem co powyżej, ale ponieważ jestem z małej mieściny to żaden mechanik nie ma czasu, a wszyscy elektrycy na urlopach, więc jak sobie sam nie wymontuję to będzie lipa... a chciałbym to zrobić do soboty, bo muszę sporą trasę w weekend machnąć, a autko martwe...

                          Komentarz

                          • Jeżyk
                            Rider
                            • 2009
                            • 691

                            #14
                            bartholio, zajrzyj TAM coś z pewnością znajdziesz. 8)
                            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                            Komentarz

                            Pracuję...